Zegar ;-)

wtorek, 19 marca 2013

Nowe informacje o jogurcie domowym ;-)

Najnowsze wieści o robieniu jogurtu!!!

Ten post jest uzupełnieniem do mojej Recenzji saszetek jogurtowych, zamieszczonej jakiś czas temu.

Obiecałam w nim, że wypróbuję metodę przygotowywania domowego jogurtu już bez zużywania saszetki z bakteriami, ale z porcji zrobione poprzednio, dodanej do mleka zamiast nich. 
Otóż, sprawdziłam to już dwa razy i mogę stanowczo potwierdzić, że jest to możliwe. Ale uwaga! Ważne są tu proporcje. Używam 2l mleka za jednym razem i przy pierwszej próbie wzięłam ze "starego" jogurtu (tzn. tego z saszetki) kubek pojemności około 300ml. Rezultat był jak najbardziej zadowalający, jednak mniej gęsty, niż poprzednio przygotowywany. Tym razem zatem postanowiłam uzbroić się w większy kubek, około 450ml, a jogurcik zrobił się znacznie gęstszy. Jeśli komuś nie przeszkadza taka rzadsza konsystencja, spokojnie może zużyć mniej i też będzie dobrze :-D

Robiłam też małą porcyjkę z dodatkiem rozpuszczonego kakao - wyszedł taki naprawdę mocno kakaowy, jeszcze rzadszy jogurt, a właściwie to już napój... W smaku przypominał te wszystkie kakaowe drinki mleczne ze sklepów, ale ja nie słodziłam go, więc pewnie większości by nie smakował. Ogólnie dobry, ale do popicia, a nie dodania np. do płatków, bo baaardzo sycący i zapychający...

To chyba tyle. Nadal zachęcam do rozpoczęcia własnej przygody z domowym jogurtem!!!

2 komentarze:

  1. świetny blog, strasznie mi sie podoba. dodaję do obserwowanych. Pozdrawiam .
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi I'm Ana from Fooduel.com. It is a site in which users vote recipes.
    from 1 to 10.

    There is a ranking of the best recipes and a profile with your voted recipes. Each recipe has a link to the blog which belongs the recipe. This way you will get traffic to your blog.

    It's easy, fast and fun.

    I invite you to enter, add your blog and upload a recipe with a nice photo for user of the world look your recipes.

    You are able to see your stats:

    -Number of visits to your blog from Fooduel.com.
    -Number of votes received every day.
    -Number of votes received by each category.
    -Number of votes for each grade (1-10).
    -Number of votes for each recipe.

    Look this example of one profile stats: http://fooduel.com/stats1.png.

    About Fooduel.com
    http://fooduel.com/about.php

    We would love that you participate with some recipe.

    Regards

    http://www.Fooduel.com/

    OdpowiedzUsuń