Zegar ;-)

środa, 16 października 2013

Włochy. Tagliatelle z cukinią, gorgonzolą i grzybami

Wyruszam w podróż! Miejsce startu: Włochy

Zdecydowałam się wreszcie. Bardzo długo przymierzałam się do tego konkursu, zastanawiałam się nad możliwymi trasami, nad smakami różnych państw, nad różnorodnością makaronów... I w końcu postanowiłam, że moja droga przebiegnie właśnie tak:


...czyli przez Francję i Niemcy do mojej Ojczyzny, czyli oczywiście Polski. Dla każdego z państw muszę wynaleźć charakterystyczne cechy i produkty tamtejszej kuchni, tak by wkomponować je w jakieś danie z makaronem... A że makaron uwielbiam, czeka mnie naprawdę przyjemna i pyszna wycieczka! Szkoda tylko, że pomyliły mi się daty i mając wreszcie gotowy cały plan, nie będę już miała okazji dodać go do akcji... Ale nie przejmuję się- robię sobie własną, prywatną, nieskrępowaną żadnymi zasadami podróż, by uczcić październik jako Miesiąc Makaronu i zbliżający się już Światowy Dzień Makaronu (25 października)!!!

Ale zaczynamy we Włoszech. Co może mi się kojarzyć z tym państwem, prócz właśnie makaronu? Nie chciałam odwoływać się do klasyków, jak pesto czy sos neapolitański... Z kolei na pewno musiałam pamiętać o wspaniałych włoskich serach i oczywiście o dużej ilości warzyw, z których słynie cała kuchnia śródziemnomorska. No i coś powstało. Zatem w drogę!


Tagliatelle con funghi e salsa di zucchine
~ czyli pyszny makaron z grzybami i sosem z cukinii i sera pleśniowego

Składniki: (na 6-7 porcji)
- 400 g tagliatelle pełnoziarnistego
- 1,5 dużej cukinii
- 250 g grzybów (kurki, pieczarki, mogą być też inne)
- 2 ząbki czosnku
- 1 cebula
- 120 g gorgonzoli (może być też inny ser pleśniowy)
- dobra oliwa z oliwek
- przyprawy: ostra papryczka, świeżo mielony pieprz, ew. sól
- parmezan do posypania (może być też pokrojona mozzarella)
- 2 pomidory + ew. świeże zioła do dekoracji

Przygotowanie:
1. Na dużej patelni podsmażamy 1 cukinię z czosnkiem i połową pokrojonej cebuli, na odrobinie oliwy, do miękkości.
2. Na drugiej patelni podsmażamy na odrobinie oliwy resztę posiekanej cebuli, pokrojoną w kostkę resztę cukinii i pokrojone grzyby.
3. Gotujemy makaron al dente. Przed odcedzeniem warto odlać odrobinę wody, w której się gotował (zawiera skrobię, która nada właściwą konsystencję sosu).
4. Zawartość pierwszej patelni przekładamy do blendera wraz z serem, doprawiamy ostrą papryczką i pieprzem i miksujemy na gładką masę.
5. Odcedzony makaron mieszamy w garnku z zawartością drugiej patelni i pastą cukiniowo-serową. W razie potrzeby dolewamy trochę wody z gotowania makaronu, by rozrzedzić sos. Jeszcze ciepłe przekładamy na telerze.

6. Posypujemy parmezanem bądź mozzarellą, dekorujemy ćwiartkami pomidorów i świeżymi ziołami. Smacznego!!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz